ÄR DET FEL ATT VARA RÄTT?

hur ofta säger vi precis det vi inte menar. hur ofta säger vi precis det vi menar. hur ofta säger vi det vi tänker. eller tycker. man lever. men lever man fullt ut? gör varje person det. det finns nog många som inte vågar. man vågar inte vara sig själv. för det är fel. det är fel att visa hur man egentligen är. man ska vara ''taggad'' på livet varje dag, minut, sekund. annars är det fel. annars undrar alla vad det är för fel. även fast jag vet att alla vet. men endå så säger alla ''vad är det för fel, måste du vara tjurig''. tjurig? nej, jag är inte tjurig. jag visar bara en liten del av det jag tänker, känner... kalla det vad du vill. men det är fel, då är man fel, då är jag fel. för man ska inte visa sådant. men, egentligen så kanske det är dagens värld det är fel på. som inte tillåter oss att vara oss själva. man ska vara rätt. så som alla andra är. även fast våra liv är så olika. och inte ändrar vi på det. för försöker vi är det fel. och fel är aldrig rätt... fast det kanske är så det egentligen är. fel är rätt. rätt är fel. kanske, om vi bara kunde tänka efter. för det som egentligen är rätt. det är väl när man vågar visa vem man är. även fast den personen kanske är fel. gör man då rätt när man gör fel, eller gör vi fel när vi gör rätt?

jag tror inte att det är någon som kommer att förstå vad jag menar, men det är okej... för det är ju det som är rätt, det är ju rätt att ingen ska förstå. för man ska inte vara det vi kallar fel. som kanske är så himla rätt.

.
du
har fått mig att tänka mycket. så himla mycket.
kanske är det rätt, kanske är det fel.
allt jag vet att det är den jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0