HEROS.

Hjältar.
I filmer har alltid hjältar något speciellt. Dom kan flyga, är omänskligt starka, röntgensyn, spindelnät från handleden och allt vad man nu kan ha i fantasin. Därför tänker man även att det inte finns några hjältar i våran värld, för inget av det där är ju mänskligt. Inget av dom där sakerna är något som någon i våran värld skulle kunna ha. Men kanske är det så att en människa behöver inte vara extra stark eller kunna flyga m.m för att vara en hjälte. En hjälte kan vara någon random som håller upp dörren till dig när du har fullt i händerna. En hjälte kan vara din mamma/pappa som skjutsar dig flera gånger i veckan. En hjälte kan vara din tränare som hjälper dig att nå din dröm. En hjälte kan vara den som frågar hur du mår en dag då allt inte är bra. En hjälte kan vara den som säger åt någon som mobbar. En hjälte kan vara den som berömmer dig när du faktiskt har gjort något bra. En hjälte kan vara din mormor för att hon alltid kommer att se på dig som om du inte hade några brister alls, trots att du har visat henne dom miljontals gånger. En hjälte kan vara den som ger dig en kram när du förtjänar de som minst. En hjälte kan vara den som lyssnar på dig. En hjälte kan vara den som alltid finns där. En hjälte kan vara den som ger dig en komplimang när du känner dig som skabbigast. En hjälte kan vara den som finns där när det känns som att hela världen är emot dig. Mina hjältar är min vänner, för när jag känner att jag skulle kunna börja gråta vilken sekund som helst, lyckas dom alltid ge mig ett skrattanfall istället. I filmerna är det alltid hjältarna som räddar världen, i verkligheten räddar mina vänner min värld... mina hjältar ♥


Kommentarer
Postat av: Isa

så otroligt fint skrivet!! :) <3

2010-02-10 @ 21:49:53
URL: http://mogiisch.blogg.se/
Postat av: JennyLindström

åh, tack :*<3

2010-02-10 @ 23:07:05
URL: http://jannyh.blogg.se/
Postat av: evelina

jag älskar dig

2010-02-12 @ 09:38:31
URL: http://philiparbast.blogg.se/
Postat av: JennyLindström

och jag älskar dig

2010-02-12 @ 15:34:40
URL: http://jannyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0