THE HEART OF LIFE IS GOOD.

Vissa saker här i livet önskar jag att jag bara kunde släppa, att vissa minnen bara skulle försvinna. Och en del saker gör jag verkligen allt för att inte glömma. Det är konstigt att det är dom jobbiga sakerna som fastnar fast man inte vill. Och att dom bra sakerna försvinner fast man gör allt för att komma ihåg. Fast om man skulle tänka efter så skulle jag ju självklart välja att ha alla minnen än inga alls. För det är trots allt på dom bra minnena som jag lever. Men dock är det ju ändå det som jag saknar, det är ju det jag vill ha tillbaka. Och då blir det ändå jobbigt att ha dom. Att veta att det var bättre förr är jobbigt.
Men alla säger att det kan bli bra igen, att det kommer att bli bra igen. Jag får våga lita på det, jag måste våga lita på det, för då har jag något att kämpa för. 
Men den stora frågan är om jag orkar kämpa eller om jag ska falla hårt?
Jag kämpa och om jag inte orkar får jag falla hårdare än hårt och resa mig starkare än någonsin igen.

.
Jag vill våga tänka att det ska bli bra. Men då handlar det om att hoppas,
och det är något jag inte har mod till att göra....än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0