STARKA ORD.

Det bästa man kan ha är föräldrar. för man älskar dom, oavsett vad. det är en kärlek som är oövervinnlig. när någon säger att den hatar ens mamma/pappa så vill jag bara säga: varför ljuger du?. för det är verkligen inte så, och det vet man sjäv, endå så säger man att man hatar dom? för mig är inte det något jag kan förstå. men det är bara för att jag skulle jag göra allt för att kunna säga till min pappa att jag älskar honom. och när då någon säger att den hatar sin blir det blankt för mig, det låter löjligt helt enkelt. men tro inte att jag dömer någon för det, eller tycker att någon är en idiot bara för det. för jag förstår, det är mänskligt att säga att man hatar, jag kan säga att jag hatar. men jag vet, att det finns ingen som jag hatar, det finns det faktiskt inte. för hata är lika starkt som älska, och älska är starkt, det är så otroligt stark. men det förstår inte alla, även fast alla skulle kunna förstå. för om man tänker efter så är älska det starkaste man kan säga till någon, eller hur? för jag menar, innan älska så kommer ju sånt som gilla eller tycka om. men efter älska så finns det verkligen inget. älska är det starkaste som finns. och lika är det med hata. innan hata kommer sånt som ogilla eller inte tycka om. men inget finns där efter. och om alla kunde tänka efter och förstå det. så skulle folk faktiskt inse att ord är det starkaste vi har. ord är det som betyder mest, i alla fall för mig.
jag älskar dig och jag hatar dig. det anser jag är planetens starkaste meningar. och om man ska säga dom till någon så ska man mena det. för annars betyder det inte lika mycket sen när man säger det till någon och verkligen menar det, eftersom att man har slitit ut orden så blir dom ju svagare. precis som den starkaste människa hur lätt som helst kan bli den svagaste på endast en sekund. en enda sekund och man kan förändra liv. en enda meningen och man kan förändra liv. ett enda ord och man kan förändra liv. ett enda agerande och man kan förändra liv.


mina tankar och funderingar... dom tar helt enkelt aldrig slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0